Salgsbetingelser

 

Generelle salgsbetingelser

Frakt og levering

 

Innsending, åpent kjøp og angrerett

 

Service, garanti og reklamasjon

 

Personvern-erklæring

1.2 Frakt og levering

 

Levering
Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Vi leverer kun til adresser i Norge. Leveringstiden er normalt 1-3 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunde får automatisk beskjed når varene er utsendt.

 

Fraktbetingelser
I handlekurven velger du leveringsmåte.

• For postforsendelser (brev, servicepakke, bedriftspakke, ekspresspakke) gjelder betingelsene til Bring for innenlandspakker (vi sender ikke til utlandet).

• For budleveranser i Oslo m/ omegn gjelder betingelsene til Oslo Budservice.

• Dersom en velger "Bud Oslo" til postnummer høyere enn 1299 (dvs utenfor Oslo) endrer vi fraktmåte til postpakke og tar kontakt ved behov for evt mellomlegg.

• Ønsker du å hente varene ved vårt hentepunkt, velger "Klikk & Hent, Rødtvet" (vår hentebu & verksted i Pottemakerveien 2 på Rødtvet). 

• «Klikk & hent»-ordre blir pakket ferdig og lagt klar til henting - vanligvis i løpet av 20 minutter fra bestilling. 

• Vi sender både post- og budbestillinger direkte fra lagret vårt i Pottemakerveien 2.

• Bestillingsfristen for postpakker er kl 14:30 (forutsetter at varene er på samme lager for at de skal bli sendt samme dag).

• Bestillingsfristen for budbil-ordre er kl 12:30 (forutsetter at varene er på samme lager for at de skal bli sendt samme dag).

 

Transportskade
Dersom varen blir skadet under transport skal dette snarest mulig meldes til selger. Det er viktig at kjøper gir fullstendig melding på eventuelle skader som har oppstått til salg@digitalimpuls.no med informasjon om ordrenummer, sporingsnummer på pakken og hvilken skade som har oppstått..

 

Dersom kjøper ser at emballasjen er skadet ved mottak, så skal kjøper melde dette direkte til den som leverer pakken og be om at skaden registreres i transportselskapets system.

Transportskader må meldes tilbake til selger eller transportør innen 4 timer etter mottak. Hvis ikke kan et krav om erstatning bli avslått hos transportøren.

 

Hentefrister & feilleveringer
Uavhentet pakke er ikke det samme som angrerett. For å angre må pakken hentes ut og returneres av kjøper. For uavhentede pakker blir kjøper trukket et servicegebyr på 250 kroner samt for selgers eventuelle fraktkostnader begge veier. Beløpet trekkes fra ordresum.

 

• henteordre
Leveringsklare ordre som ikke er betalt på nett og som ikke er hentet innen en uke vil bli slettet. Vi forbeholder oss retten til å selge varer fra ubetalte hente-ordre som har holdt av varer i over en uke.

 

• Klikk & hent
Ferdig pakkede «Klikk & hent»-ordre som ikke er hentet innen to uker vil generere en purre-melding til kjøper. Dersom kjøper ikke gir tegn fra seg innen seks uker tilfaller hardwaren selger.

 

• Henteklare Servicepakker
Vi viser til Brings hentefrister for servicepakker, samt bedriftspakker som er forsøkt utlevert.

 

• henting av ferdigstilte service-saker
Ferdigstilte service-saker som ikke er hentet innen to uker vil generere en purre-melding til kjøper. Dersom servicesaken ikke er hentet innen seks uker tilfaller hardwaren Digital Impuls. Enhver personlig data vil da enten bli skrevet over eller hardware destruert.

 

• henting av forhåndsbetalte ordre
Forhåndsbetalte ordre som ikke er hentet innen to uker vil generere en purre-melding til kjøper. Dersom ordren ikke er hentet innen seks uker tilfaller varene Digital Impuls. 

 

• kampanjesalg 
Bestillinger i sammenheng med kampanjesalg som Black Week /Black Friday, Januarsalg, etc som skal hentes og betales ved hentepunktet må hentes ut i løpet av 24 timer. Etter denne fristen slettes bestillingen uten videre beskjed. Ordre som betales på nett er det vanlig hentefrist på.

 

• feillevering
Oppdager kjøper at vi har sendt feil vare så skal vi stå for returfrakten. Når vi har varen i hende og får bekreftet feilleveransen sender vi ny vare.

 

Utførsel av varer til utlandet
For at Digital Impuls skal kunne refundere merverdiavgift ved utførsel av varer til utlandet, må kjøper fylle ut utførselsskjema, og sende dette til oss.

  • Av utførselsskjemaet må navn fremgå (som korresponderer med fakturanavn) og utenlandsk bostedsadresse.
  • Skjemaet må være stemplet av tolldirektoratet.
  • Stempel får man ved å krysse en bemannet grenseovergang i åpningstiden (vi anbefaler kunden å ta kontakt med tollvesenet før utreise).
  • Tolldirektoratet krever også at man har med en kopi av faktura for kjøp av varene.   
  • Ved utførsel til Sverige, Danmark, Finland, Svalbard og Jan Mayen gjelder et minimum fakturabeløp på kr 1000 eks mva.
  • Til øvrige land er grensen kr 250. Varen må være utført innen en måned fra levering.
  • Vi gjør oppmerksom på at midlertidig opphold i utlandet (under 12 mnd), ikke gir grunnlag for refusjon.
  • Ved innsendelse av utførselsskjema, må kjøper oppgi et kontonummer (inkl navn på mottaker) som vi kan benytte for tilbakebetaling av mva.

Momsfritt til Svalbard
Vi tilbyr også å kunne sende momsfritt til Svalbard. I tillegg til ordinær Servicepakke-pris tilkommer Brings frakttillegg for Svalbard-pakker på 200,- samt et fortollingsgebyr på 275,- per levering på ordre som overstiger NOK 5000,-. Disse forutsetningene vil bli oppdatert i ordren ved endring til momsfri Svalbard-forsendelse. Pakker til Svalbard er ikke del av evt. fraktfri-kampanjer.

 

Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.