Fraktbetingelser

Hentes Oslo - Møllergata 9

(Butikken vår i Oslo)

Dersom du velger "Hentes Oslo" og varen er på lager ved bestilling så blir varen holdt av og du kan hente ut varen med en gang i vår butikk i Møllergata 9. Om varen ikke er på lager, vil den bli bestilt inn (forbehold om utgåtte produkter) og du vil få epost når varen kan hentes.

 

Hentefrist:

2 uker hvis ordren betales online.
1 uke
hvis ordren skal betales ved henting.
- Hentefristen gjelder fra ordren er klar til henting - egen epost vil bli sendt.

 

Budbil Oslo 0001-1299

(Oslo - postnummer 0001 til 1299 - ikke på lørdager)

Dersom du vil ha pakken levert innen kl 17 samme dag og du er tilgjengelig i Oslo (opp til postnummer 1299), så legg bestillingen innen kl 14.30. Budet kjører totimers-løyper, så skriv gjerne i meldingsfeltet innenfor hvilket totimersintervall du ønsker varen levert (f.eks. 14-16). Hvis du ikke skriver inn ønsket leveringstid tar vi kontakt på telefon for å avtale leveringstidspunkt. Seneste levering er kl 17.00. Ordre registrert etter kl 14.30 vil bli sendt neste ukedag. Budordre leveres kun mandag til og med fredag, ikke lørdag.

OBS! Om du ønsker budlevering til et postnummer høyere enn 1299 må du velge "Budbil Stor-Oslo" (se nedenfor). Gratis frakt ved kjøp over 5000,- gjelder ikke for budlevering til adresser med postnummer høyere enn 1299.

 

Budbil Stor-Oslo: (Sandvika - Oppegård - Lørenskog)

(Grensen for budlevering går ved Sandvika i vest, Oppegård i sør, Lørenskog i øst)


Dersom du vil ha pakken levert innen kl 17 samme dag i Stor-Oslo (Ut til Sandvika i vest, Oppegård i sør eller Lørenskog i øst) så legg bestillingen innen kl kl. 13.30 Ordrer bestilt etter 13.30, vil bli sendt neste ukedag. Seneste levering er kl 17. Budordre leveres kun mandag til og med fredag, ikke lørdag.

Pris for budlevering til Stor-Oslo er avhengig av leveringsadresse, kontakt oss gjerne hvis du ønsker et prisoverslag.

OBS: Ved bestilling til adresser utenfor dekningsområdet sender vi budordre som ordinær servicepakke.

 

Servicepakke

(Vi anbefaler bedrifter å velge bedriftspakke som fraktmåte for raskere levering)

Vi sender pakker med Posten/Bring, hentes på postkontor eller Post i butikk. Servicepakker kan spores på Min side / Ordrehistorikk, og du vil få hentemelding fra Posten på SMS eller epost når pakken kan hentes.

I noen tilfeller sender vi ordre hvor kunde har valgt fraktmåte Servicepakke som brev (hvis ordresum før frakt ikke overstiger 400 kroner ink.mva. og varen er liten og lett nok og dette ikke vil medføre lengre fremsendingstid enn for Servicepakke).

Dette gjør vi for å spare fraktkostnader, og vi justerer ned fraktbeløpet i ordren før vi sender den slik at besparelsen også kommer deg som kunde til gode. Vi informerer normalt ikke om denne endringen før vi sender ordren, så om du har kjøpt varer for inntil 400 kroner som du ikke ønsker å få tilsendt som brev (f.eks. om du er avhengig av å kunne spore forsendelsen på våre nettsider) ber vi deg derfor spesifisere i meldingsfeltet når du bestiller varen at du reserverer deg mot å få ordren tilsendt som brev.

Brev

(Vi sender som Servicepakke hvis ordren blir for tung/stor eller kjøpssummen overstiger 400 kroner)

 

Pga Postens restriksjoner på vekt og og pakkestørrelse vil vi i noen tilfeller måtte sende brevordre som Servicepakke. Vi sponser selvsagt prisdifferansen, og pakken vil være fullt sporbar på Min side / Ordrehistorikk.

 

I noen tilfeller sender vi ordre hvor kunde har valgt fraktmåte Servicepakke som brev (hvis ordresum før frakt ikke overstiger 400 kroner ink.mva. og varen er liten og lett nok og dette ikke vil medføre lengre fremsendingstid enn for Servicepakke).

 

Dette gjør vi for å spare fraktkostnader, og vi justerer ned fraktbeløpet i ordren før vi sender den slik at besparelsen kommer deg som kunde til gode. Vi informerer normalt ikke om denne endringen før vi sender ordren, så om du har kjøpt varer for inntil 400 kroner som du ikke ønsker å få tilsendt som brev (f.eks. om du er avhengig av å kunne spore forsendelsen på våre nettsider) ber vi deg derfor spesifisere i meldingsfeltet når du bestiller varen at du reserverer deg mot å få ordren tilsendt som brev.

 

Bedriftspakke/Bedriftspakke ekspress over natt

 

Bedriftspakker leveres av Posten/Bring/Schenker direkte til bedriftens besøksadresse, normalt mellom klokka 08 og 16 på hverdager, på visse postnummer også lørdager (se Posten/Brings nettsider for detaljer). Du kan bestille bedriftspakke som privatkunde, dette innebærer at du må være til stede på leveringsadresse i dette tidsrommet. Om du ikke er til stede vil pakken bli levert til nærmeste utleveringssted og du vil få hentemelding som ved Servicepakke.

 

Bedriftspakker leveres normalt 1-2 virkedager etter de er sendt fra oss. For raskest mulig levering anbefaler vi Bedriftspakke ekspress over natt (kan ikke velges på nett, kontakt oss før du legger inn ordre på vår nettside).

Bedriftspakke ekspress over natt leveres normalt innen klokka 09.00 (noen steder innen 16.00) 1 virkedag etter den er sendt fra oss, avhengig av utleveringspostnummer (lørdag gjelder her ikke som virkedag*).

Pristillegg for denne tjenesten avhenger av pakkens størrelse/vekt og postnummer den skal sendes til, vi beregner fraktkostnad ved forespørsel.

 

Digital Impuls kan ikke holdes ansvarlig for tapte inntekter eller andre konsekvenser for våre kunder hvis Posten/Bring har mottatt pakken innen innleveringsfrist og ikke leverer pakken til angitt tid. Se for øvrig Posten/Brings vilkår for Bedriftspakke ekspress over natt: https://www.bring.no/vilkar/pakker/til-bedrifter-i-norge/vilkar-for-bedriftspakke-ekspress-over-natten

 

* For visse postnummer tilbyr Posten/Bring levering av Bedriftspakke ekspress over natt også lørdager mot et tilleggsgebyr, kontakt oss for detaljer.

 

Frakt til Svalbard og momsfritak: 

Vi sender Servicepakker til Svalbard. 

 

Vi sender Servicepakker til Svalbard, og du kan da handle momsfritt. Husk å opplyse om at du ønsker momsfritak i meldingsfeltet dersom du skal ha noe levert til Svalbard, så gjør vi om til momsfri ordre og trekker ikke moms fra VISA/Mastercard-reservasjonen.

 

Pakker til Svalbard er ikke del av fraktfri-ordningen. I tillegg til ordinær Servicepakke-pris tilkommer Brings frakttillegg for Svalbard-pakker på 200,-, samt et fortollingsgebyr på 275,- per levering på ordre som overstiger NOK 5000,-. Dette vil bli lagt til ordren ved endring til momsfri Svalbard-ordre.

 

Ønsker du å få tilsendt ordre uten betaling online?

(velg "Hentes - Oslo", skriv "overfører penger direkte")

Får du ikke betalt med kort online - ikke fortvil! Du kan både bruke Vipps eller du kan overføre penger direkte til konto. Velg "Hentes - Oslo" som fraktmåte og skriv i meldingsfeltet "overfører penger direkte". Vi vil før godkjenning av ordre legge på korrekt fraktkost-varelinje. 

 

Ordrebekreftelsen som sendes ut pr epost vil inneholde det du trenger for overføring: ordrenummer, korrekt sum og kontonummer.  Merk overføringen med ordrenummeret. Ved kontooverføring vil det være en virkedags forsinkelse. 

 

Vi sender dessverre ikke ordre i oppkrav.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.