Salgsbetingelser

Alle priser er oppgitt Inklusive mva. Priser forandres kontinuerlig, Digital Impuls tar forbehold om eventuelle prisendringer uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på varer med bakgrunn i lagerfeil, prisfeil eller prissvingninger.

30 dagers åpent kjøp
Digital Impuls tilbyr 30 dagers åpent kjøp i både butikk og nettbutikk. Det betyr at du kan pakke opp ditt produkt og bruke det fritt fra første dag og fremdeles få pengene tilbake.
Vi må ha varen fysisk hos oss innen 30 dager, og produktet må leveres tilbake uskadd, ikke tilgriset og med originalemballasje. Laptop'er må resettes til factory settings. Kvittering må også frembringes.

 

Retturretten gjelder ikke mobiltelefoner, varer solgt med abonnement, spill, CD-plater, programvare med brutt emballasje, varer som av hygieniske årsaker ikke er som ny etter bruk (f.eks. treningsaccessories inkl smartbands, ørepropper, og andre varer brukt direkte på kroppen), varer som ikke kan re-monteres (f.eks selvklebende film) og skaffevarer. Typiske varer som kan brukes til mining av "cryptocoins" har heller ikke 30 dagers åpent kjøp - det gjelder i sær high-end skjermkort og risers.

 

Ved tilvirkningskjøp gjelder ikke 30 dagers returrett. Med tilvirkningskjøp menes egenkonfigurerte/spesifiserte stasjonære PC/servere hvor Digital Impuls har utført en jobb bestilt av kunden.

 

For utfyllende beskrivelse av våre betingelser rundt åpent kjøp, se https://www.digitalimpuls.no/kundesenter/apent-kjop.


Betaling
Digital Impuls tilbyr følgende betalingsmetoder:

Privatkunder: Visa, Mastercard, forhåndsbetaling og nedbetaling (Santander).
Bedriftskunder: Visa, Mastercard, forhåndsbetaling og Faktura. 

Bedriftskunder må søke om kreditt før fakturasalg innvilges.

 

Fraktbetingelser
Brev A-post, Brev Minipakke, Servicepakke, Bedriftspakke Dør-til-Dør og Ekspresspakker Over Natten følger betingelsene til vår fraktleverandør (bring.no). 

 

For budleveranser (i Oslo) følger betingelsene til vår budtjeneste-leverandør (Oslo Budservice).


Avbestillinger / uavhentede pakker
Dersom du ønsker å kansellere/avbestille en ordre, send mail til salg@digitalimpuls.no. Dersom varen ikke hentes, eller at kanselleringen skjer etter at varen er sendt, vil kunden bli belastet et gebyr på 200,- samt fraktkostnader.

Utførsel av varer til utlandet
For at Digital Impuls skal kunne refunderer merverdiavgift ved utførsel av varer til utlandet, må kjøper fylle ut utførselsskjema, og sende dette til oss.

  • Av utførselsskjemaet må navn fremgå (som korresponderer med fakturanavn) og utenlandsk bostedsadresse.
  • Skjemaet må være stemplet av tolldirektoratet.
  • Stempel får man ved å krysse en bemannet grenseovergang i åpningstiden (vi anbefaler kunden å ta kontakt med tollvesenet før utreise).
  • Tolldirektoratet krever også at man har med en kopi av faktura for kjøp av varene.   
  • Ved utførsel til Sverige, Danmark, Finland, Svalbard og Jan Mayen gjelder et minimum fakturabeløp på kr 1000 eks mva.
  • Til øvrige land er grensen kr 250. Varen må være utført innen en måned fra levering.
  • Vi gjør oppmerksom på at midlertidig opphold i utlandet (under 12 mnd), ikke gir grunnlag for refusjon. Ved innsendelse av utførselsskjema, må kjøper oppgi et kontonummer som vi kan benytte for tilbakebetaling av mva.

Reklamasjon
Dersom du som forbruker oppdager feil eller mangler på varen, må du innen rimelig tid gi Digital Impuls beskjed om dette. Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt du oppdaget mangelen.

  • Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen.
  • Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
  • Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
  • En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok varen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
  • Det er kundens ansvar å ta vare på varens orginalemballasje hvis det skulle oppstå en mangel av en art som gjør at varen må returneres til Digital Impuls eller til et eksternt serviceverksted.

Hvis du oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang. Det skal da registreres et skadeskjema på postkontoret og varen returneres. I tillegg skal det sendes en melding til salg@digitalimpuls.no med informasjon om ordrenummer, sporingsnummer på pakken og hvilken skade som har oppstått.

Oppdager du at vi har sendt deg feil vare, skal varen sendes i retur. Digital Impuls vil etter at varen er sendt, sende kunden en ny vare.

Garanti
Digital Impuls gir samme garantitider som våre produsenter. Garantitiden gjelder fra kjøpsdato. Digital Impuls stasjonære PCer leveres med 3 års garanti.

Garantien gjelder ikke når:

  • Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning.
  • Kostnader for montering/demontering av feilaktig vare.
  • Kostnader for reparasjon ved et annet verksted en det som er avtalt med oss.
  • Reisekostnader.
  • Eventuell følgeskader forårsaket av den feilaktige varen.
  • Rene slitedeler og forbruksvarer som for eksempel mus, musmatter, blekkpatroner, tastatur, m.m. Utover dette følger vi kjøpslovens regler.


Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.