Salgsbetingelser

KJØPSBETINGELSER

 

Generelt
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Digital Impuls Oslo AS. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom. 

 

Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK, og viser som standard 25% moms inkludert – kunder kan selv velge å endre visning til eksl. moms. Digital Impuls tar forbehold om eventuelle prisendringer uten forvarsel, og forbeholder oss rett til leveringsnekt på varer med bakgrunn i lagerfeil, prisfeil eller prissvingninger.

 

Rabatter
Det er den til en hver tid høyeste rabatt på et produkt som gjelder. Det betyr at rabatter ikke kan kombineres med hverandre. Dette gjelder alle former for rabatter, tilbud, kampanjer el. Prisen håndteres automatisk av vårt system.

Rabattkoder er aktive i et gitt tidsrom, og vil ikke være gyldige utover dette. 

 

Levering
Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 1-3 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunde får automatisk beskjed når varene er utsendt.

 

Fraktbetingelser
I handlekurven velger du leveringsmåte.

* For postforsendelser (brev, servicepakke, bedriftspakke, ekspresspakke) gjelder betingelsene til Bring.
* For budleveranser i Oslo m/ omegn gjelder betingelsene til Oslo Budservice.

- «Klikk & hent» vs «Hold av i butikk»

 

Vi skiller mellom «Klikk & hent» og «Hold av i butikk». For «Hold av i butikk» gjelder ikke angreretten, kun betingelsene til 30 dagers åpent kjøp (siden endelig avtale og betaling skjer i butikk, og ikke på nett).

* Ved valg av «Klikk & hent» vil ordren bli pakket ferdig, meldt ut og kvittering lagt oppi handleposen - klar til henting. Du slipper da å stå i kassakøen i butikken, og kan ringe rett på lagerdøra for henting av ordren. Da kan du også parkere gratis utenfor butikken vår i de få minuttene det tar – siden du kun henter en allerede betalt ordre.

 

Transportskade
Dersom varen blir skadet under transport skal dette snarest mulig meldes til selger. Det er viktig at kjøper gir fullstendig melding på eventuelle skader som har oppstått til salg@digitalimpuls.no med informasjon om ordrenummer, sporingsnummer på pakken og hvilken skade som har oppstått..

 

Dersom kjøper ser at emballasjen er skadet ved mottak, så skal kjøper melde dette direkte til den som leverer pakken og be om at skaden registreres i transportselskapets system.

Transportskader må meldes tilbake til selger eller transportør innen 4 timer etter mottak. Hvis ikke kan et krav om erstatning bli avslått hos transportøren.

 

Angrefrist
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Bedrifter, lag, foreninger, og offentlige har andre bestemmelser. Angreretten varer i 14 dager fra kjøper, eller kjøpers representant mottok varen. Varen må returneres senest 14 dager etter at kjøper har bestemt seg for å angre. Returkostnadene bæres av kjøper. For å få tilbakebetalt hele beløpet må varen fremstå som ny. Selger henviser for øvrig til angrerettloven. Fullstendig informasjon om angrerett finner du på Lovdata sine hjemmesider her: Angrerettloven

 

Hentefrister & feilleveringer
Uavhentet pakke er ikke det samme som angrerett. For å angre må pakken hentes ut og returneres av kjøper. For uavhentede pakker blir kjøper trukket et servicegebyr på 200 kroner samt for selgers eventuelle fraktkostnader begge veier. Beløpet trekkes fra ordresum.

 

- henteordre
Leveringsklare ordre som ikke er betalt på nett og som ikke er hentet innen en uke vil bli slettet. Vi forbeholder oss retten til å selge varer fra ubetalte hente-ordre som har holdt av varer i over en uke.

 

- Klikk & hent
Ferdig pakkede «Klikk & hent»-ordre som ikke er hentet innen to uker vil generere en purre-melding til kjøper. Dersom kjøper ikke gir tegn fra seg innen seks uker tilfaller hardwaren selger.

 

- Henteklare Servicepakker
Vi viser til Brings hentefrister for servicepakker, samt bedriftspakker som er forsøkt utlevert.

 

- henting av ferdigstilte service-saker
Ferdigstilte service-saker som ikke er hentet innen to uker vil generere en purre-melding til kjøper. Dersom servicesaken ikke er hentet innen seks uker tilfaller hardwaren selger. Enhver personlig data vil da enten bli skrevet over eller hardware destruert.

 

- kampanjesalg 
Bestillinger i sammenheng med kampanjesalg som Black Week /Black Friday, Januarsalg, etc som skal hentes og betales i butikk må hentes ut i løpet av 24 timer. Etter denne fristen slettes bestillingen uten videre beskjed. Ordre som betales på nett er det vanlig hentefrist på.

 

- feillevering
Oppdager kjøper at vi har sendt feil vare så skal vi stå for returfrakten. Når vi har varen i hende og får bekreftet feilleveransen sender vi ny vare.

 

Reklamasjon
Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

 

Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.

 

Returrett
Digital Impuls tilbyr 30 dagers åpent kjøp i både butikk og i nettbutikken. Det betyr at du kan pakke opp ditt produkt og bruke det fritt fra første dag og fremdeles få pengene tilbake – men det er noen unntak og noen krav vi stiller.

 

Vi må ha varen fysisk hos oss innen 30 dager, og produktet må leveres tilbake uskadd, ikke tilgriset og med original-emballasje. Bærbare PC’er må tilbakestilles til fabrikkinnstillinger. Kvittering må også frembringes.

 

Returretten gjelder ikke varer solgt med abonnement, mobiltelefoner, spill, CD/DVD-plater, programvare med brutt emballasje, varer som av hygieniske årsaker ikke er som ny etter bruk (f.eks. ørepropper, mus, tastatur, VR-briller og andre varer brukt direkte på kroppen), varer som ikke kan re-monteres (f.eks selvklebende film), brukte forbruksvarer (f.eks printere der en har brutt forseglingen til blekk eller toner), og skaffevarer (som projektorer, lerret, etc). Typiske varer som kan brukes til mining av "cryptocoins" har heller ikke 30 dagers åpent kjøp - det gjelder i sær store kvantum high-end skjermkort, mining hovedkort og risers.

Ved tilvirkningskjøp gjelder ikke 30 dagers returrett. Med tilvirkningskjøp menes egenkonfigurerte/spesifiserte stasjonære PC/servere hvor Digital Impuls har utført en tjeneste bestilt av kunden.

 

Returretten gjelder kun privatpersoner, ikke bedrifter, organisasjoner, offentlige etater eller lag. 

 

Betaling
Digital Impuls tilbyr følgende betalingsmetoder på nett:

For privatkunder: Visa, Mastercard, Vipps, forhåndsbetaling og nedbetaling (Santander).
For bedriftskunder: Visa, Mastercard, Vipps, forhåndsbetaling og faktura. 

Bedriftskunder må søke om kreditt før fakturasalg innvilges.

Utførsel av varer til utlandet
For at Digital Impuls skal kunne refundere merverdiavgift ved utførsel av varer til utlandet, må kjøper fylle ut utførselsskjema, og sende dette til oss.

  • Av utførselsskjemaet må navn fremgå (som korresponderer med fakturanavn) og utenlandsk bostedsadresse.
  • Skjemaet må være stemplet av tolldirektoratet.
  • Stempel får man ved å krysse en bemannet grenseovergang i åpningstiden (vi anbefaler kunden å ta kontakt med tollvesenet før utreise).
  • Tolldirektoratet krever også at man har med en kopi av faktura for kjøp av varene.   
  • Ved utførsel til Sverige, Danmark, Finland, Svalbard og Jan Mayen gjelder et minimum fakturabeløp på kr 1000 eks mva.
  • Til øvrige land er grensen kr 250. Varen må være utført innen en måned fra levering.
  • Vi gjør oppmerksom på at midlertidig opphold i utlandet (under 12 mnd), ikke gir grunnlag for refusjon. Ved innsendelse av utførselsskjema, må kjøper oppgi et kontonummer som vi kan benytte for tilbakebetaling av mva.

Momsfritt til Svalbard
Vi tilbyr også å kunne sende momsfritt til Svalbard. I tillegg til ordinær Servicepakke-pris tilkommer Brings frakttillegg for Svalbard-pakker på 200,- samt et fortollingsgebyr på 275,- per levering på ordre som overstiger NOK 5000,-. Disse forutsetningene vil bli oppdatert i ordren ved endring til momsfri Svalbard-forsendelse. Pakker til Svalbard er ikke del av evt. fraktfri-kampanjer.

 

Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

 

DELING AV INFORMASJON VED KJØP:

Selger deler informasjon om kjøper til selgers partnere. Det er nødvendig informasjon for å fullføre kjøp og levering, samt for å overholde lovpålagte plikter. Følgende partnere kan deles med eller kan ha tilgang til ikke-sensitiv informasjon om kjøper:

  • Posten AS: frakt.
  • Bring AS: frakt.
  • Oslo Budservice AS: frakt.
  • Multicase Norge AS: systemleverandør.
  • xSale AS: systemleverandør.
  • Consignor AS: systemleverandør.
  • Nord-Vest Revisjon AS: regnskapsfører.
  • Revisorgruppen Møre AS: revisor.
  • Viva Media Norge AS: digital markedsføring

 

Cookies

 

Hva er cookie: Cookie er en informasjonskapsel som lagres lokalt på brukerens datamaskin, tablet eller mobil. Informasjonen innhentes via nettleseren. Cookie er en standard de fleste bruker for å optimalisere brukeropplevelsen, gi støtte til helt nødvendig funksjonalitet og innhente statistikk.

 

Hvorfor bruker selger cookies: Hensikten er at nettleseren skal ivareta personlig informasjon om brukeren, slik at nettstedet kan spare informasjon for å gi brukeren optimalisert brukeropplevelse, lagre handlekurver, holde brukeren innlogget, innhente statistikk, overføre nyttig informasjon til kundeservice ved bruk av chat, målrettet markedsføring og lignende. Noen cookies er våre egne og noen cookies følger med tredjeparts programvare.

 

Jeg ønsker ikke å akseptere cookies: Det er enkelt å blokkere cookies via innstillingene i din egen nettleser. Men vær oppmerksom på at det kan redusere opplevelsen eller gjøre slik at noen nettsteder ikke fungerer optimalt. Det er også mulig å slette cookies som du tidligere har akseptert. Her er instruksjon for de vanligste nettleserne.

Cookies på våre nettsider

  • Google Analytics: Google Analytics er en analysetjeneste som samler inn statistikk fra besøkende. Det er en tredjeparts programvare levert av Google. Det samles for eksempel statistikk om hvor besøkende kommer fra, hvor de går, hvor de trykker, geografi, antall besøk, hvor lenge hvert besøk varer og lignende. Informasjonen som samles inn behandles av Google og brukes av selger til å generere rapporter som viser selger hvordan nettstedet brukes.
  • Facebook: Facebook pixel er et sporingsverktøy som gir oss mulighet til å måle konverteringer (salg) på tvers av brukeren sine enheter (datamaskin, tablet eller mobil). Det brukes også til å optimalisere levering av informasjon til dem som sannsynligvis kommer til å utføre en handling på våre nettsider og opprette egendefinerte publikum for markedsføring basert på besøkende. Det er en tredjeparts løsning levert av Facebook. Informasjonen som samles inn brukes av selger for å levere markedsføring til brukere med høy sannsynlighet for interesse.
  • .ASPXANONYMOUS: Benyttes av Microsoft .NET teknologien som webshoppen bygger på for å kunne håndtere besøk fra ikke-innloggede kunder. Dette er en egen løsning, levert av selger.
  • .ASPXAUTH: Benyttes av Microsoft .NET teknologien som webshoppen bygger på for å kunne håndtere besøk fra innloggede kunder. Dette er en egen løsning, levert av selger.
  • ASP.NET_SessionId: Benyttes av Microsoft .NET teknologien som webshoppen bygger på for å holde på besøks-ID. Dette er en egen løsning, levert av selger.

 

ENDRING I VILKÅRENE:

Endringer med betydning publiseres med krav om ny aksept. Endringer uten vesentlig betydning endres uten varsel. Selger forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår når tid som helst.

 

RETURADRESSE:

Alle varer til Digital Impuls Oslo AS sendes til følgende adresse: 

 

Digital Impuls Oslo AS
Møllergata 9
0179 Oslo

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.